Een top positie in google

Het verkrijgen van een toppositie in de zoekresultaten (Search Engine Result/Ranking Pages-`SERPs) van google was relatief eenvoudig. Een flinke hoeveelheid links naar je pagina, wat trefwoorden in de kopjes, titel en tekst van de pagina, en het was slechts afwachten tot de pagina hoog in de `SERPs stond. Echter na een warboel van updates met als laatste “Big Daddy” is er een hoop discussie ontstaan over wat een aantal grote aanpassing in de algoritmes van google lijken. En het spel om een hoge score te krijgen is schimmeriger geworden. Het is een stuk moeilijker geworden google te begrijpen.

Lees verder

Scoren Met Trefwoorden

Bezoekers krijgen vanuit zoekmachines op populaire trefwoorden is een zware klus, en een klus die alleen maar zwaarder wordt. Er is altijd wel iemand met een groter budget, meer mogelijkheden of betere mensen in dienst die in staat is je pagina uit de top 10 van de zoekmachine zoekresultaten pagina te knikkeren (De Engelse term … Lees verder

link attribuut rel=nofollow

Het rel=”nofollow” link attribuut en de robots.txt hebben in de verte vergelijkbare functionaliteit maar het gebruik van deze twee verschilt. Het rel=”nofollow” attribuut wordt steeds mee gebruikt, en helaas steeds meer op een verkeerde manier. Webmasters gebruiken de rel=”nofollow” op plaatsen waar het gebruik van de robots.txt of een wachtwoord meer op zijn plaats zou zijn:

startpagina

Lees verder

Uitleg Alt Tag En Gebruik

Technisch gezien zijn alt-tags “alt attributen” of “alt eigenschappen”, nog beter het zijn de attributen of eigenschappen van het img-tag. Het is een stukje text die je aan de html-code kunt toevoegen om het plaatje dat je gebruikt te beschrijven. Stel je hebt een afbeelding van een zeilschip bij de Griekenland dan ziet een “lege” img-tag er zo uit.

Lees verder

Webstats4u Pop Ups Voorkomen

Motigo

Inmiddels is de teller van Webstats4u bij motigo terecht gekomen. Sinds kort hebben ze andere tellercode en controlleren ze op het gebruik van de juiste code. Het is bijzonder lastig/ommogelijk geworden om de tellers zonder popups te gebruiken.

Sta niet toe dat derden (motigo maar ook “free” hosting) reclame (popups) op je site plaats. Wijk uit naar andere tellers of google analytics, hoe fraai de motigo tellers ook zijn. Popups kosten je bezoekers of nog erger klanten!!


Onderstaande is dus niet meer geldig/werkzaam

Lees verder

Websites verplaatsen en google

Dit is een ouder artikel maar in insentie nog steeds correct.

Website verplaatsen en zoekmachines

Je hebt een fraaie site die hoog scoort in google en andere zoekmachine’s. Veel bezoekers komen via google op je site terecht. Nu is het nodig de site of een deel hiervan te verplaatsen. Het is een bedrijfsite waarvan de naam verandert, of een sub-domein welke je naar een eigen domein wilt verhuizen. Of een (deel van) een site krijgt een kompleet nieuwe structuur.

Voor een nieuwe domein naam maar ook voor een nieuwe structuur kun je last krijgen van verschijnselen de bekend staan als de google sandbox en Aging delay.

Lees verder

PPC Adverteren

Op http://www.seochat.com stond een interessant artikel over PPC (Pay per Click) adverteren via de grote PPC-aanbieders Google AdWords en overture. Advertenties worden weergegeven op de portalen van zoekmachines en op partner websites zoals deze voor Google Adsense.

De advertenties worden gekoppeld aan trefwoorden, een surfer die zoekt op een bepaald trefwoord zal alleen advertenties zien die bij een bepaald trefwoord horen (Context Sensitieve Advertenties). Dit is een relatief doelgerichte advertentie methode.

Lees verder

Zoekmachine Zoektermen

Zoektermen of zoekwoorden zijn de losse woorden of termen zie een gebruiker van een zoekmachine intypt als zoekdracht. De zoekmachine geeft op basis van de gebruikte zoekwoorden een lijst met websites terug. Uiteraard zijn de posities bovenaan die lijst het meest interessant.

Lees verder

Zoekmachine Spam

Een groot deel van de internetters maakt gebruik van zoekmachines bij hun speurtocht naar informatie over bepaalde onderwerpen. Voor de meeste sites geldt dat meer dan 80% van de bezoekers via zoekmachines de site gevonden heeft. Internet is een grote bron van informatie, zoekmachines zijn bedoelt om deze informatie te vinden. Er zijn echter ook veel sites die (uitsluitend) financiële bedoelingen hebben, geld verdienen met producten, advertenties of diensten.

Lees verder

Zoekmachine Betere Positie

Betere Positie Zoekmachine

Afhankelijk van de gekozen promotie-middelen komt tot 95% van nieuwe bezoekers via zoekmachine portalen op een pagina, het totale aandeel van bezoekers via zoekmachines ligt rond de 50%. Uiteraard is het een en ander afhankelijk van het soort site: deze site krijgt meer dan 50% van de bezoekers via een zoekmachine, een site als de volkskrant.nl zal een relatief klein deel van de mensen via een zoekmachine krijgen. Bij webwinkels komt 20-30% van de bezoekers rechtstreeks van een zoekmachines.

Lees verder